Hvad taler du?

Jeg kan tale tysk og engelsk.

Czyli:

– Jakie języki znasz?

– Znam niemiecki i angielski.

Brzmi to mniej więcej tak.

 

Jak to powiedział kiedyś Twain, „Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone”.

Mimo, że plan zajęć na studiach jest naprawdę miły (oprócz piatków co dwa tygodnie, kiedy mam ~4.5h historii jednym ciagiem), to nie moglem sie do pisania zebrac. Zaluje jednak, ze nie dostalem sie na UAM – odczuwam do Poznania straszny sentyment. A i plan jest bardziej ‚jezykowy’, niz na UG.

Poza tym, na ichniejszej filologii dunskiej/szwedzkiej/norweskiej jest grupa z niemieckim (tak, czytalem, ze moze byc to nawet mini-germanistyka, ale coz z tego), a od pazdziernika nie ruszylem ani troche z jezykiem Goethego. Nad czym ubolewam mocno – im dluzej sie go nie ucze, tym bardziej za nim tesknie 🙂

Duński, hm, poniższy filmik podsumowuje to, jak czuję się na PNJD:

Oraz fonetyce:

Tak, fonetyka i jedne PNJD z Dunczykiem sa jak na razie dla mnie najgorsze – jesli chodzi o poprawna wymowe. Ale, po to sa te zajecia 😉

 

Z innych pomyslow, UG ma w przyszlym roku otworzyc (zalezy oczywiscie od komisji wydzialowej)… sinologie (sic!)  I, dzieki znajomej z roku (pozdro Agnieszka!) mysle nad tym, by jak juz bedzie zatwierdzony, zlozyc nan papiery. No, po prostu kreca mnie te ‚krzaczki’ ^_^

5 komentarzy on “Hvad taler du?”

  1. Paulaaaa pisze:

    Woaaaa… kto to się pojawił na blogu i odezwał! No nie wierzę! Mam nadzieję, że teraz będziesz już częściej! Powodzenia życzę! 🙂

  2. Villemo pisze:

    Duński jest na mojej liście języków do opanowania! Kiedyś marzyłam o tym, by iść na skandynawistykę na UG, jednak doszłam do wniosku, że ten norweski to mogę sama opanować i w tym momencie zmierzam ku drugiej mojej miłości – inżynierii.
    Chciałam napisać tylko, że podziwiam za wybór duńskiego. Mnie wymowa Duńczyków przeraża

    • Adam pisze:

      Dzieki 🙂

      Inzynieria + jezyk, zwlaszcza tak rzadki jak norweski, na pewno bedzie dobrym wyborem 🙂

      Powiem Ci, ze sam sie podziwiam za wybor dunskiego ^_^ Teraz mysle, ze lepszy by byl szwedzki, ale coz. Zmienic juz sie nie da 😉


Skomentuj

