Do what you lov… Wait, what?!

Uh. Nie mam motywacji i pomysłów ostatnio na to, żeby coś tu napisać. Wrzucę więc cytat, który znalazłem tutaj

“Don’t ask yourself what the world needs. Ask yourself what makes you come alive, and then go and do that. Because what the world needs is people who have come alive.”
— Howard Thurman

I zapytam: jesteście za tym, żeby spełniać się zawodowo, czuć z tego satysfakcję, nawet kosztem zarobków?

Ja tak. Choć czasem mam watpliwości, czy to dobra ścieżka.

8 Komentarzy on “Do what you lov… Wait, what?!”

  1. miło, że oderwałeś się od GTA i jednak coś napisałeś 😉

    wiesz… coś w tym jest, co piszesz. Nie wyobrażam sobie siedzieć w pracy, gdzie atmosfera jest okropna, a ja dzień w dzień muszę się zmuszać by tam iść, nawet jeśli zarobki będą okay. Możesz stwierdzić – co ona wie o życiu, jakby dostała 10 mln miesięcznie to by siedziała nawet w złej atmosferze – ale wiem, że tak bym nie zrobiła. W poprzedniej pracy wszystko było kiepskie – i zarobki i atmosfera, ale to właśnie to drugie ostatecznie pchnęło mnie do porzucenia pracy zgodnej z zawodem i zajęcia się czymś totalnie innym. Po prostu nie wyrabiałam tam psychicznie.

    Czy to dobra ścieżka? Cóż, myślę, że tak, ale w sumie zależy od tego jakie kto ma wartości/priorytety w życiu. Dla mnie są rzeczy ważniejsze od pieniędzy, stąd też mimo, iż czasem narzekam że w obecnej pracy nie zarabiam tyle ile bym chciała (pytanie brzmi – czy kiedykolwiek uznam że moje zarobki są dla mnie wystarczające?) nie wyobrażam sobie pracować gdzieś indziej.

    • Adam pisze:

      Tu nie pozostaje mi nic innego, jak tylko skakac z radosci, ze jeszcze ktos sie ze mna zgadza 😀

      Teraz, oderwalem sie od GTA, ale za to przyssalem sie do streszczen lektur i slowek z niemieckiego – z dwojga zlego (dla niskiej aktywnosci blogowej) – to chyba lepsze 😀

      Zdravim!

  2. Agnieszka pisze:

    Wierzę, że lepiej robić to co się kocha. Jeżeli rozwijamy się na danym polu zawodowym, to zarobki mogą mieć drugorzędne znaczenie. Jednak wszystko zależy od tego czy uda nam się wykorzystać naszą wiedzę w praktyce tj. znaleźć zatrudnienie w w danej specjalizacji lub w ogóle je znaleźć. W tym ostatnim przypadku upatruję plusów wyboru zawodu porządanego na rynku.

    • Adam pisze:

      Tylko, rynek zmienia sie na tyle szybko, ze nie wiadomo, jakie bedzie zapotrzebowanie za X lat po tym, jak skonczy sie studia, prawda? 🙂
      Dlatego, mimo wszystko, chcialbym byc najlepszy na kierunku, ktory bede studiowal, zeby potem to zaprocentowalo w przyszlosci 🙂

      Zdravim!

      • Agnieszka pisze:

        I tak i nie..Istnieje pewna grupa kierunków (zwłaszcza technicznych), które wydaje mi się będą nadal poszukiwane na ryku pracy w przyszłości.
        Chociaż zgadzam się z Tobą, że jeżeli ktoś jest super dobry w swojej dziedzinie, to większości przypadków mu się powiedzie.

      • Adam pisze:

        Wiadomo, nie od dzis, ze kierunki techniczne ciesza sie wiekszym powodzeniem wsrod pracodawcow i oferuja wieksze zarobki 🙂
        Ale ja nadal wierze, moja sciezka studiow bedzie wlasciwa 🙂

  3. Aruenna pisze:

    1. Gdy się w pracy spędza dużo czasu, często zarówno to, co się robi, jak i pieniadze, schodzi na dalszy plan, a najważniejsza staje się atmosfera i otoczenie. A że i to, co się robi, jest bardzo ważne, to pozostaje zawsze mieć nadzieję, że i otrzyma się za to niezgorszą wypłatę:)

    2. Nie wiem, czy widziałeś tę stronę: http://www.sprachenlernen24-blog.de/ , ale myślę, że warto ją czasem dla przyjemności poczytać:)

    • Adam pisze:

      No, otoczenie jest wazne. Ale mysle, ze nie tylko w pracy, ale i wszedzie dookola nas – w domu, szkole, na studiach 🙂
      Chyba, ze ktos pracuje w domu 😀

      Strony nie znam, ale zajrze – dzieki 🙂


Skomentuj

