Applied linguistics?

Dziś chciałem sprawdzić, skad się wział zwrot ‚alle sein‚. Od słownika trafiłem na Wikipedie pod hasło Pennsylvania German, aż do wpisu na forum.

Od zawsze interesowały mnie tego typu rzeczy, jaka jest etymologia słownictwa, co się z wyrazem stanie po dodaniu odpowiednich sufiksów, czy prefiksów etc.

Jakoś we wrześniu zaczałem myśleć o lingwistyce stosowanej w Poznaniu. Potem, jak pisałem zainteresowały mnie zupełnie inne języki. Jednak teraz, po tym jak przyjrzałem się bliżej planowi na UAMie i zobaczyłem, że jako trzeci język jest do wyboru m.in. szwedzki, znów się nad tym zastanawiam 😛

Tym bardziej, że jakbym się na to zdecydował, odpadł by mi problem z certyfikatem z niemieckiego.

Jedyne minusy jakie widze, to niemożność nauki japonskiego i/lub jednego z języków skandynawskich.

 

A kursem Supermemo jestem nadal zachwycony, i z dnia na dzien moja radość z odkrycia tegoż programu rośnie 😛

12 Komentarzy on “Applied linguistics?”

  1. naprawdę ciekawa jestem ile jeszcze razy Ci się zmieni xDDDD ale fakt, lingwistyka brzmi sensownie, zwłaszcza jeśli lubisz takie rzeczy 😉

    • Adam pisze:

      Do lipca jeszcze duzo czasu, wiec i duzo razy zmienie pomysl na siebie 😛 Martwi mnie tylko, ze na UAMie jedyna kombinacja jest niemiecki+angielski. Warszawa i Lublin maja pod tym wzgledem wiecej mozliwosci 😛
      Nawet Torun sie wyroznia, bo oferuje francuski+arbski (sic!). Niestety dla mnie, wymagana jest znajomosc francuskiego 😦

      I jeszcze sie zastanawiam, jesli pojde na lingwistyke, to gdzie ja sie naucze japonskiego czy dunskiego/norweskiego? 😛

      • jak to gdzie? w domu, samodzielnie xD

        w Warszawie jest genialna, jak tam pomieszkiwałam sobie to miałam zamiar iść (ang + niem + ros), ale cóż, we Wrocku aż takich możliwości nie mam. Plus – u mnie wchodzą w rachubę jedynie zaoczne, a więc dużo kierunków mi odpada.

      • Adam pisze:

        Obawiam sie, ze nie jestem na tyle zdolny, zeby sie samodzielnie jezyka na poziomie nauczyc 😉

        Hm, a bylem pewien, ze lingwistyka w Warszawie pozwala tylko na wieksza roznorodnosc przy wyborze par jezykow. A tu, sa 3 uczone na wysokim poziomie, dobrze mysle?

  2. tak, ale to nie było na uniwerku tylko prywatna uczelnia 🙂

  3. Aleksandra pisze:

    Od samego początku jak czytałam Twoje komentarze to najbardziej pasowałeś mi do lingwistyki stosowanej. Myślę, że lepszym rozwiązaniem dla Ciebie byłoby skupienie się na języku, który znasz+ inny, niż takie trochę strzelanie na oślep i szukanie filologii idealnej. Lingwistyka na pewno rozwija „językowo” i nie wydaje mi się, abyś miał potem problem z dodatkową nauką japońskiego. Pamiętaj o lektoratach językowych na UAM’ie czy uczęszczaniu na japonistykę jako wolny słuchacz- mój chłopak w taki sposób uczył się na UAM’ie chińskiego i miał możliwość uczęszczania na zajęcia z języka kazachskiego na Katedrze Studiów Azjatyckich, wystarczyło porozmawiać z odpowiednimi osobami.

    • Adam pisze:

      O. To milo wiedziec, ze mozna jako wolny sluchac chodzic na lektorat 🙂

      Tylko, jak patrze np. na oferte Warszawy czy Lublina, to one mi jakos bardziej pasuja – wyklady sa przynajmniej po polsku i sa tez inne mozliwosci wyboru jezyka. Co jakis czas napotykam sie na opinie, ze lingwistyka w Poznaniu, to po prostu germanistyka w wersji rozszerzonej o angielski, i to mnie wlasnie zastanawia.

  4. Agnieszka pisze:

    Widzę, że wciąż poszukujesz swojej językowej drogi.. Mimo, że lingwistyka stosowana brzmi ciekawie, to może lepiej skoncentrować się na jakimś jednym języku. Poza tym w Poznaniu, o ile się nie mylę, istnieje też taka opcja jak: etnolingwistyka.

  5. Futbolowa pisze:

    Wolę o tym Supermemo już u Ciebie nie czytać, bo jak mi się spodoba, będę siedziała jednocześnie w pięciu programach i nie znajdę czasu na życie :))


Skomentuj

