Pomoce naukowe.

Dziś w eMpiku trafiłem na dwie pozycje, które zwróciły moja uwagę, Niemiecki. Kein Problem! oraz Assimil. Łatwo i przyjemnie. Język japonski, tom 2 (pierwszego na półce niestety nie było):

Assimil. Łatwo i przyjemnie. Język japonski, tom 2

 

Ktoś z Was miał styczność z któraś z tych pozycji? Szczególnie interesuje mnie Supermemo pod względem jego przydatności w krótkiej (~3 miesiace) i intensywnej pracy – Anorexic.Candy, or anyone? 😛

 

Aleksandra poprosiła mnie też o napisanie wyników z testu z podręcznika.

W kolejności malejacej, inteligencja intrapersonalna, przyrodnicza, duchowa, językowa, wzrokowa (reszta nie jest warta uwagi). W zasadzie wszystko się zgadza i nie jest dla mnie zaskoczeniem, ale zdziwiła mnie wysoka pozycja int. przyrodniczej (fakt, lubię programy przyrodnicze, ale np. zielnika czy plantacji nie założyłbym nigdy – nie mam cierpliwości do zbioru roślin i późniejszego się nimi opiekowania) 😉

Całej ksiażki jeszcze nie miałem okazji dobrze obejrzeć, ale jak skoncze i ktoś będzie zainteresowany kolejna recenzja, to napiszę coś 🙂

9 komentarzy on “Pomoce naukowe.”

  1. Emilka pisze:

    Jeżeli chodzi o kurs Supermemo to jestem nim zafascynowana ( aczkolwiek odradzam naukę dwóch języków na jednym koncie! ) – jest w nim praktycznie wszystko to co w książce. Ludzi może nudzić wykonywanie cały czas takich samych zadań, ale mnie się to podoba!
    Wiesz: mnie metoda ta zmusiła jakimś cudem do regularności a to nie jest zbyt łatwe.
    P.S. To nie kalafior to brokuły :p

    • Adam pisze:

      Wykonywanie tych samych cwiczen to chyba podstawa – przeciez powtarzanie jest matka nauk 😉
      Coraz bardziej sie przekonuje do zakupu 🙂

      BTW. Jak nauka do matury? 😛

  2. Supermemo wymiata! Mam wersję do francuskiego i rosyjskiego i naprawdę polecam, dla mnie to kurs idealny po prostu! jestem zadowolona z formy, wszystko (dla mnie) jest przystępne i zrozumiałe Dodatkowo, z racji tego, że do rosyjskiego nabyłam cały pakiet od razu, dostałam jeszcze kupon na 2 m-czny kurs on-line

    Każda lekcja składa się z części:
    1. dialogi
    2. słownictwo
    3. czytanka
    4. gramatyka
    5. ćwiczenia

    Do rosyjskiego mam wersję bez programu multimedialnego, do francuskiego z nim (wersja z „+” w nazwie) ale jednak wolę wersję bez, bo choć program jest fajny to jednak wolę moje stare poczciwe Anki 😉

    Assimil ponoć też dobry, wszyscy go zachwalają, ja nie korzystałam więc się nie wypowiem 🙂

  3. Krzysztof pisze:

    O supermemo pisałem już u siebie na blogu. Generalnie rzecz biorąc, w moim przypadku skutkuje. Wiem jednak, że nie czasami brakuje tam pewnych informacji, jeśli kogoś interesują szczegóły, np. dotyczące gramatyki. Nie ma jednak kursów idealnych 🙂

    Co do Assimila, korzystam własnie z kursu japońskiego, z części pierwszej. Jest to jedna z lepszych dla mnie metod, ja nieco ją jednak modyfikuję, o czym napiszę dziś na moim blogu.

    Pozdrawiam i czekam na dalszy rozwój bloga.

    • Adam pisze:

      Akurat do gramatyki mam repetytorium Bęzy, wiec na razie wystarczy 🙂

      O! To czekam z niecierpliwoscia na wpis o Assimilu 🙂

      Hah, mysle, ze blog powoli, powoli sie bedzie rozwijal 🙂

  4. Adam pisze:

    @Anorexic.Candy: Aaa, to chyba sie zdecyduje na multimedialna wersje 🙂 Dzieki za wyjasnienia. A na razie slucham sobie Sesamstrasse 😀


Skomentuj

